Divatfővárosok

Divattervezők

Dolce&Gabbana

1985-ben alapították a Milánó melletti Legnanóban Domenico Dolce és Stefano Gabbana divattervezők. A vállalat saját parfüm- és szemüvegmárkával rendelkezik, valamint a ready-to-wear ruhák mellett luxus karórák, pénztárcák és ékszerekek forgalmazásával is foglalkoznak.A D&G lazább, fiatalosabb stílusirányzatot képvisel, és a divat követése helyett inkább a divat diktálása a célja. Fiatalosabb, színesebb márka, mint a Dolce & Gabbana. Az Egyesült Királyságban a legjobb luxusmárkának választották. 2009 júniusában a márka szerződést kötött a brit énekesnővel, Alexandra Burke-kel.

Giorgio Armani

1975-ben párja, Sergio Galeotti építész bátorítására született meg a Giorgio Armani férfidivatmárka, amit a női részleg követett. Később a kiegészítők piacán is megjelent, így ma létezik Armani-fehérnemű, -napszemüveg, -fürdőruha, -gyermekruházat és -ékszer. Számos hírességet öltöztet. Vállalkozásai értékét 2012-ben 7,2 milliárd dollárra becsülte a Forbes.


  • 1997, 2009 Bambi-díj
  • 2006 GQ Man Of The Year

Gianni Versace

  Olasz divat- és jelmeztervező volt. Munkájára hatással volt Andy Warhol, az ókori római és görög művészet, valamint a modern absztrakt művészet; a XX. század második felének egyik legszínesebb és legtehetségesebb divattervezőjének tekintik. Gianni alapította a híres Versace márkát. Az első butikot Milánóban nyitotta 1978-ban, ami hamar nagy népszerűségre tett szert. Ma a Versace egyike a világ vezető divatházainak. A Versace Group luxus-ruhakölteményeket, kiegészítőket, parfümöt, kozmetikumokat és bútorokat tervez és árul különféle márkanevek alatt.

Guccio Gucci

A Gucci olasz divatmárka, mely bőrárukra és kiegészítőkre szakosodott. Az 1923-as firenzei alapítást követően a cég filiálékat nyitott Olaszország-szerte, majd 1947-ben először használta a két egymásbafonódó kengyelt, mint a cég védjegyét. Az alapító 1953-as halála után a cég lendületesen növekedett tovább, és országhatáron túli terjeszkedésbe fogott. Ma, komoly átszervezések után a Gucci sikeres cégcsoport, 2003-ban 2,58 milliárd eurós forgalmat bonyolított. Az 1990-es évek vége óta a márkanév régi fényében tündököl, ebben Tom Ford művészeti vezetőnek tulajdonítanak komoly szerepet, aki 2003-ig látta el ezt a posztot. A Gucci parfümök licencjogok révén a Wella Cosmopolitan Cosmetics-hoz kötődnek. A cég a 2000-es években adózási okokból Hollandiába tette át a székhelyét.